Label Cloud

Thursday

Daripada Manakah Datangnya Iklan?

Wajarlah saat ini anda mungkin tertanya-tanya daripada manakah datangnya iklan yang Google paparkan. Google mempunyai satu lagi program yang dipanggil AdWords dimana syarikat perniagaan dan individu boleh mengiklankan laman web mereka melalui AdSense. Pengiklan dijamin bahawa iklan mereka akan dipaparkan dalam laman

web yang relevan dengan produk atau servis yang mereka tawarkan. Sepertimana AdSense menjimatkan masa daripada mencari pengikian untuk laman web anda, AdWords juga menjimatkan masa, tenaga dan wang bagi perniagaan yang mahukan ikian mereka diikiankan di laman web yang relevan tanpa mereka sendiri perlu mencarinya.

Dengan menggunakan program AdWords, perniagaan dan individu membeli ikian AdSense dalam kadar yang banyak dengan membidanya. Amnya, sebuah perniagaan akan membayaruntuk 500-1000 iklan dalam satu-satu masa. Berdasarkan kata kunci yang ditetapkan, sebuah perniagaan membenarkan AdSense memaparkan iklannya dalam laman web yang akan menarik minat pembaca yang bakal menjadi pelanggannya.

Mengambil contoh sebelum ini, blog tentang ayam, jika anda seorang peniaga ayam telur atau pembekal peralatan aksesori industri ayam, anda akan mahu ikian dipaparkan dalam blog tentang ayam. Inilah yang dilakukan oleh AdWords dan AdSense. Ia melakukannya dengan balk sekali bagi pihak pengikian dan pemilik ruang ikian. Perniagaan ayam telur mahukan pencinta ayam dan, blog tentang ayam adalah tempat yang mudah untuk jumpa mereka. Blog itu Pula mahukan ikian yang menarik perhatian pencinta ayam dan, ikian perniagaan ayam telur adalah salah satunya.

Sepertimana AdSense boleh menjadi cara yang balk untuk buat duit daripada pengikianan, AdWords juga boleh menjadi cara yang balk untuk mengikiankan perniagaan atau pun blog anda! Sekiranya anda mencari pengunjung trafik sasaran, tiada cara yang Iebih balk daripada AdWords di mana is akan memaparkan ikian dalam laman


web yang relevan? Hanya inilah cara yang paling mudah. Sekiranya blog anda mempunyai topik yang unik dan susah untuk dapat trafik, anda boleh membeli pengiklanan AdWords dan pautan blog anda akan dipaparkan dalam laman yang relevan dan ini akan menghasilkan trafik tambahan. Dengan itu, anda akan mendapat lebih banyak klik pada iklan AdSense dan berkemungkinan besar akan mendapat duit yang lebih banyak daripada kos pengiklanan AdWords itu tadi.

0 comments: