Label Cloud

Thursday

Bahasa apa yang digunakan oleh Adsense?

Sebelum anda memulakan memblog, ada satu perkara penting yang anda perlu ambil kira…..pastikan bahawa blog anda menggunakan Bahasa yang disokong oleh program adsense….!!!!

Sekira nya anda mengunakan bahasa yang tidak disokong anda akan menerima mesej dibawah :

“Terima kasih, atas minat anda dalam Google Adsense. Dimaklumkan , selepas disemak permohonan anda, kami tidak dapat menerima permohonan anda buat masa ini.

Kami tidak meluluskan permohonan anda disebabkan perkara seperti dibawah

Isu :

-Bahasa tidak disokong


Bahasa Yang Disokong Oleh Adsense

Google AdSense menyokong beberapa jenis bahasa yang berbeza. Permohonan untuk menyertai program ini hendaklah menggunakan kandungan yang menggunakan bahasa:

Arab, Bulgaria, China (simplified), China (traditional), Croatia, Czech, Danish, Belanda, English, Finnish, Perancis, German, Greek, Hebrew, Hungari, Itali, Jepun, Korea, Norwey, Polish, Portugis, Romania, Rusia, Serbia, Slovakia, Spanish, Swedish and Turki.

Tambahan Bahasa Indonesia disokong untuk program “Adsense for Search”. Tetapi tidak disokong untuk program “Adsense for Content”

Sekira nya akaun adsense anda diterima, Adsense akan menentukan ads atau iklan yang sesuai dengan kandungan blog anda, walaupun blog anda menggunakan berbagai bahasa yang disokong.

Tidak mahir bahasa English , tidak mampu menulis dalam bahasa English, Jangan risau saya akan tunjukan cara bagaimana anda mampu untuk mendirikan blog di dalam bahasa Engish…Tunggu artikel saya yang akan datang.

0 comments: