Label Cloud

Sunday

Trafik Dari Kerjasama Dengan Penulis Blog Lain

Bekerjasama Dengan Penulis Blog Lain

Bekerjasama dengan penulis blog lain boleh menjadi cara yang terbaik untuk mendapatkan pautan kepada blog anda. Anda boleh mempunyai pautan-balik sehala kepada laman web anda atau anda boleh mempunyai pautan dua hala, tetapi sebarang pautan adalah lebih baik daripada tiada langsung. Akhirnya, banyak pautan kepada blog anda, dan lebih bagus.

Ramai penulis blog telah menubuhkan apa yang dinamakan "blogroll." Blogroll ialah penyenaraian pautan kepada blog lain dalam topik yang berkepentingan serupa. Ini membenarkan blog mempunyai pautan¬balik kepada mereka dan juga membenarkan anda mengiklankan blog anda kepada pembaca kesemua blog yang serupa. Blogroll boleh menjadi cara terbaik untuk mendapat pembaca baru untuk blog anda dan tingkatkan kedudukan enjin carian anda pada masa yang sama.

Satu lagi perkara yang penulis blog akan selalu buat ialah bertukar-tukar pengeposan mesej dengan penulis blog lain. Pertukaran mesej pos ini dinamakan "penulis blog jemputan." Katakanlah saya mempunyai blog yang berjaya tentang peluang bekerja dari rumah. Penulis blog lain yang saya jumpa di dalam talian pula mempunyai blog tentang ibu bapa yang duduk di rumah. Kami boleh bertukar-tukar catatan di mana saya akan membenarkan dia menjadi penulis jemputan di blog saya tentang ibu bapa yang duduk di rumah sebagai satu pertukaran untuk saya menjadi penulis jemputan di blognya tentang topik peluang bekerja dari rumah. Kami bertukaran catatan "penulis jemputan" dan setiap satunya memasukkan nama penulis yang ada pautan kepada blog atau laman web kami sendiri. Saya mempunyai satu pautan-balik dan dia juga ada sama.

Dengan bekerjasama bersama penulis blog lain dan menjadi penulis blog seperti ini, anda boleh mendapat akses kepada pembaca setia blog lain dan mereka akan ada akses kepada blog anda. Sebab, di dalam contoh di atas, blog kami tidaklah bersaing di antara satu sama lain untuk pembaca, kami boleh menjadi penambaikan khidmat untuk satu sama lain dan juga kepada pembaca kami masing-masing. Kami berdua boleh membina jumlah pembaca kami dan juga membina beberapa pautan kepada laman kami pada masa yang sama. Ini adalah situasi menang-menang untuk semua pihak yang terbabit.

Mencari penulis blog lain untuk bekerjasama menjadi penulis jemputan bukanlah sukar. Jika anda mengambil masa untuk membina satu blog yang bagus, dengan isi yang bermutu, maka penulis blog lain yang mempunyai blog bermutu akan mahu bertukar-tukar pautan dan bekerjasama dengan anda. Semakin bagus blog anda, semakin cerahlah peluang menjadi penulis jemputan!

0 comments: