Label Cloud

Sunday

Trafik dari komen di blog

Memberi Komen dalam Blog Orang Lain

Satu lagi cara untuk membina pautan-balik kepada blog anda ialah dengan mengeposkan komen dalam blog dan laman web orang lain. Jika anda meninggalkan komen yang bermutu maka mungkin pembaca komen tersebut mahu tahu apa lagi yang anda mahu katakan di blog anda sendiri. Jika anda meninggalkan komen dalam blog ahli Blogger, makan akaun anda akan dipaparkan dan komen anda secara automatik berpaut balik kepada blog anda. Pembaca blog tersebut akan membaca komen anda dan klik pada pautan untuk mengetahui topik apakah yang diceritakan dalam blog anda.

Sesetengah orang mengeposkan mesej pendek tentang kesukaan mereka terhadap sebuah blog dan kemudian meminta penulis blog tersebut melihat blog mereka dan mengizinkan penulis blog tersebut memasukkan pautan kepada laman webnya dalam blog pemberi komentar itu tadi. Dengan hanya meninggalkan mesej spam "hey lihatlah blog saya" anda akan berkemungkinan membuat orang marah dan akan hilang pembaca. Tinggalkan maklumat yang bermutu dan orang ramai akan lebih cendurung untuk melihat blog anda. Anda sentiasa mahu pastikan yang anda menambahkan nilai kepada web, bukan hanya mengiklankan blog anda untuk buat duit.

Sebenarnya, ada trik dalam membuat komen, yang membolehkan anda mendapat backlink dari blog lain, jadi teruskan bacaan anda di blog ini

0 comments: